Monday, February 15, 2010

panas....

panas dalam erti kata lain hot adalah keadaan di mana suhu nye sgt larr panas...
ape larr aku merepek nie...
tp kalo definisi hot tu bleh di ceritakan dari pelbagai aspek.....
1. hot> keadaan di mana org akan kate camni "aku nie hot x?" apabila bahasa melayu di campurkan dengan english bermaksud aku nie seksi or cantik or lawa....camtu larr...selalunyer perkataan nie selalu diperkatakn oleh desperate wannabee yg sgt larr desperate....
2. hot> satu lagi keadaan di mana ia menceritakan atau memberitahu tmpt atau sesuatu yg btul2 panas....mcm hot spring...hot coffee...camtu larr....
3. hot> cerita panas....mcm cerita hot skandal artis2 malaysia nie......yg skang hot aku rase larr pasal fahrin ngn linda....hahahahha...nak menang gak artis malaysia....

tp ape aku nk cerita sbnarnyer keadaan dalam rumah aku nie....
malam tadi aku tgk berita katenyer skang nie beberape tmpt kat malaysia nie mngalami iklim panas melampau...
seperti contoh...
kedah> dalam berita kate dekat kedah besi2 tuk keretapi gerak tuu bengkok jadinyer akibat panas melampau...
selangor>air sungai kat subang semakin lame semakin cetek membuatkn semua org risau....
johor>sorry larr aku xingat tp dalam berita ade kate pasal johor gak.....

rumah aku pon dah jadi cam sauna.....
panas gler okay...
aku terpakse tido kat blik abg aku yg ade air-cond...
kirenyer kalo aku dok sbulan dalam umah nie...mmg cnperm kurus tahap gler pnyer...
kalah wilhelmina slater....

ade org ckp kat aku...
rasenyer sbb knpe skang nie malaysia panas sbb Allah nk beri balasan setimpal ke atas rakyat2 malaysia disebabkan kite pnye akhlak yg semakin teruk...
firstly pasal bakar bayi tuu...
aku sedih biler dgr berita katanyer ada bayi dibakar disebabkan tak nk bayi tu...
apelar smpai bakar bayi tuu...
bayi tu xberdosa tahu x...
ramai pasangan yg tak leh nk dpt anak nie korang yg senang pnyer leh wat camtu...
kalo korang xnk bg larr pade mereka yg nk...
kirenyer nk dikatakan byk larr masalah kat malaysia nie.....
Allahualam.....aku xthu...mungkin ini petunjuk pada kita supaya berubah kot....

apa2 pon tak terlambat kite nk berubah...
pintu taubat sentiasa Allah buka kan pada mereka yang ingin bertaubat...

aku thu sapelarr aku nie tuk nasihat kat org since aku nie bukan larr baik sgt...
tp sbg manusia kite menasihatkan satu dgn yg lain....
ape2 pon kite doakan supaya cuaca kat malaysia nie cpt larr berubah sbb aku xthan dgn cuaca panas nie....
~~~~~~~AMIN~~~~~~~~

No comments:

Post a Comment