Friday, March 12, 2010

manusia.....

manusia.....
makhluk Allah yg diciptakan mempunyai akal untuk berfikir....
fizikal yg mampu melakukan pekerjaan dimana terbatas kepada makhluk Allah yg lain.......
namun ada segelintir manusia yg masih tidak bersyukur dengan apa yg ada....

mereka merungut dengan kekurangan mereka walaupun ada yg datang dari keluarga yg berada.....
namun masih ade yg kurang pada dirinya......
memiliki keluarga yg supportive......
adik beradik yg baik.....
namun difikirannya semuanya tidak kena......
mengapakah perkara itu terjadi....
tepuk dada tnya selera.....

ada plak manusia kononnyer baik...
namun pada mase yg same......
mengutuk org dari belakang......
menceroboh hak org....
memalukan org depan org lain walaupun not directly......(ko ingt aku xthu ke)
menyibuk dgn hal org yg patutnyer xpayah sibuk.....
ingatlah.....
Allah itu Maha Pengasih dan Penyayang dan Adil....
mungkin xkene sekarang namun ingatlah........
dalam lagu Justin Timberlake ckp "what goes around comes around"

manusia selalu ingin menghakimi org....
mereka melihat seseorg dan menghakimi tnpa mengetahui ape2 pon....
jgn kite fikir yg kite nie bagus...
byk lagi org lain yg bagus.....
ingt ko dpt result gempak ko ingat ko bagus arr..........
tolong arr.....
sekarang mungkin ko dpt result bagus kat U tp tgk in future.......
sbb Allah tuu nk tgk ko nie jenis bersyukur ke x?
baik ko berubah arr.....
jgn nk dok mengutuk pasal org lain....
cukup arr...
aku dah bosan ngn sikap ko.....lagi lame aku knal ko lagi menyampah arrr ngn ko.....

lagi satu........
fikir skit pasal perasaan org....
bnde yg remeh temeh tuuu xpayah larr nk dibesarkan.....
ingat skit...
bnde tuu skit je banding ngn ape yg ko dah buat ngn aku....
byk eik...
aku sabar je skang....
jgn smpai aku lepaskan sume bnde yg pernah ko ckp kat aku.....
nnti dari ko ade kawan....
langsung ko xde kawan......
ingat skit ko tuu sape....
jgn pikir diri kau tuu bagus sgt.....
ingt dpt DL bagus arr......

4 comments: