Wednesday, March 23, 2011

The End of the Beginning...

akhirnyer setelah 3 tahun berhempas pulas,
nk abis dah diploma...
sekejap rasenyer...
teringat dlu masa first year...
duduk berlapan....sampai abis sem...puasa sama2..
ada gak yg pahit...tp sume tuu pelajaran hidup yg harus ditempuh..
then masuk 2nd sem...duduk berdua sahaja...
halim byk tolong aku time aku sakit...thanks halim...ko terbaek..
masuk 3rd sem byk masalah...time tu baru aku knal sape kawan sape lawan...
tp xpernah aku anggap sbg musuh...cume xsekepala je...tp tetap kawan....
masuk 4th sem aku jumpe kwn bukan se"course"....name die acap, kerol n fakhrul...
dierang byk tolong aku time aku susah...perghhh..mmg kawan terbaek arrr....
masuk 5th sem...byk tul dugaan....mcm2...tp aku syukur sgt sbb ada member yg bg semangat...smpai sama2 apply nk pg overseas....alhamdulillah...dah dpt offer pon...

skang dah nk masuk 3 thun aku kat uitm....menjadi seorang final year student sgt mencabar...
aku ade "final year project" yg aku kne buat...tp sebabkan equipment UiTM bertaraf world class kan...byk tul dugaan...sabar jelarrr....aku makin lonely sbb kawan2 aku dari 1st smpai larr 5th sem sume dah xde...aku duduk plak dgn foreigner yg perangai die unpredictable....so a little bit boring but at least i got some company...hemmm....

so lepas nie..
dah nk smbung degree...makin mencabar laluan itu..
insyaAllah ditempuh dgn hati yg redha...
Alhamdulillah aku dah dpt offer smbung degree kat UK...
tp hati mcm berbelah bahagi..
nk pg or xnk pg...tp mmg nk pg...(ape aku merepek ni)....
cume tularr..
masa berlalu dgn pantas....sekejap rasanyer....
teringat masa hari first skola rendah....masukla sekolah menengah pastu masuk U....
so lepas nie ape?
smbung degree?kawin?

KAWIN????
maybe x kot...focus on study dlu..kmpul harta then baru kawin....

that's all folk...
the end of the beginning......

2 comments:

  1. wah,,,tau xpe mizi,,,tau2 je dh nk hbs dip kt kan??rse cm bdak2 lg je dri ni,,,tp,,dlm xsdar dh mngkat pn umur kt...btway,,dh dpt offer smbung uk??bestyer,,,congrate...

    ReplyDelete
  2. tularr hawa...sekejap je rasenyer....dlu masa first sem...Ya Allah lamenyer nk abis...
    tgk2 dah nk abis diploma...
    umur semakin meningkat....dah tua...noooooo....hahhhahhaa....

    aah...dh dpt offer...tapi tularr...kalau ade scholarship baru pg....kalau x...xpg larr jawabnyer...

    ReplyDelete